Det har varit en av de mest framgångsrika månaderna (oktober 2013) när det gäller att leverera användbara PPC-artiklar till annonsörer över hela världen. De huvudorsaken till att detta händer är på grund av serien ”Optimera en PPC-målsida” som är exklusiv för oktober. Förutom detta finns det andra PPC-artiklar borta från PPC-målsidan som kommer att visa sig vara lika, om inte mer, användbara för dig än serien ”Optimera en PPC-målsida”.
Om du inte har kollat in de mest användbara PPC-artiklarna från september 2013 kan du göra det här.
Som jag redan har sagt har oktober dominerats av serien ”Optimera en PPC-målsida” som tittar på varje enskild målsida från alla olika typer av målsidor där ute. Vill du ha en överblick kan du titta på [Must Read] Hur man optimerar valfri PPC-målsida. Annars är det här målsidorna som du kan optimera:
- Genomklickning – En genomklickningsmålsida är en sida som kräver att webbanvändaren klickar på en länk eller knapp av något slag. Av denna anledning handlar optimering av en genomklickningssida om att försöka uppmuntra webbanvändare att klicka på den knappen/länken.
- Inforeklam – En informationssida är mycket lik en TV-reklam. Tanken är att sälja något till webbanvändaren. Den gör detta genom att lägga all information på en sida och låta webbanvändaren strosa igenom sidorna (vilket kan låta dig använda 51% maratonregeln som förklaras i artikeln).
- Lead Capture – En lead capture-sida fungerar genom att försöka få så mycket information om webbanvändaren som möjligt. Av denna anledning måste du komma ihåg att du ber webbanvändaren att göra något för dig gratis! Så du måste inkludera incitament för att få information från webbanvändaren.
- Microsite – En mikrosajt, som det står i namnet, är en webbplats/sida som är bortsett från huvudwebbplatsen. Av denna anledning kan den vara väldigt lik din huvudwebbplats i design eller så kan du vara vågad och helt skilja de två från varandra.
- Hemsida – Även om det inte rekommenderas, går den här artikeln in på hur du kan optimera din hemsida om du väljer att använda den som din målsida. Det kräver inte lika mycket arbete som att skapa en ny målsida helt och hållet, varför vissa annonsörer tenderar att hålla fast vid startsidan som målsida.
- Produkt/tjänst – Detta är en målsida som helt och hållet ägnas åt reklam för en produkt eller tjänst. Ett exempel på detta är Apple som antar en produktsida för var och en av sina produkter.
Intel – Analysera en riktig PPC-kampanj
När Apple nyligen släppte den nya förnyade iPad Air, är det upp till Android- och Windows 8-företagens uppgift att återta marknadsstyrkan genom att marknadsföra sina produkter till webbanvändare. Det är precis vad Intel gör när de försöker få surfplattorna som använder Intel-kraft att låta exklusiva – förhoppningsvis mer exklusiva än iPad Air…
Vad Google Analytics kan berätta om din webbplats
Även om detta är mer riktat till alla bloggare som äger en webbplats, är det en giltig artikel för PPC-annonsörer att använda på sin målsida. I den här artikeln tittar jag på den viktigaste och mest användbara statistiken Google Analytics mäter och hur du kan tolka denna statistik till precis vad den betyder.
Det är alla de bästa artiklarna jag skapade från oktober 2013! Jag hoppas att detta kommer att vara användbart för dig som det har gjort för så många andra.