Med rätt annonskampanjer kan du förvänta dig att få in mycket extra trafik till ditt företags webbplats. Du vill verkligen inte göra misstaget att ta in nya kunder och inte kunna stödja så många sidvisningar och ytterligare transaktioner. Undvik att skapa en dålig upplevelse för dina onlinekunder genom att först inse att det är dags att expandera din verksamhet och sedan vidta lämpliga åtgärder för att nå så många människor som möjligt samtidigt som alla får en fantastisk upplevelse via din webbplats.
När är det dags att expandera?
-
Laddningstiden är långsam: Ett växande företag behöver sin hårdvara och mjukvara för att växa med det. Om du märker att din teknik går långsamt antingen på kontoret eller hos kunden när de tittar på webbplatsen är det förmodligen dags att .
-
Du har inte tid att svara på mejl eller hänga med i sociala medier: Kunderna förväntar sig att företag ska vara tillgängliga och snabbt återkomma till dem. Om du inte har kapacitet att hålla jämna steg med att interagera med kunder är det förmodligen dags att omvärdera och utöka dina ansträngningar för bättre kundrelationer.
-
Du är överväldigad och det påverkar ditt personliga liv: Att ha ett företag är inte lätt, men du måste ändå ta hand om dig själv. Om du inte tar dig tid att ha ett liv utanför jobbet kommer du snabbt att bli utbränd och tappa den drivkraften som ledde till verksamheten i första hand. Att expandera genom att ta in lite extra hjälp kan innebära att du har fler människor att hantera, men att be om hjälp (och vara tacksam för den hjälpen) och inte försöka göra allt själv är viktigt för ett framgångsrikt företag.
Hur man går tillväga för en expansion
Uppenbarligen är alla företag olika, och beroende på din budget finns det ett antal sätt att utöka din verksamhet för att bättre betjäna dina kunder. Här är bara några saker du kan göra för att förbättra ditt företag. Även några små, enkla tillägg kan leda till stora förändringar och få ditt företag att växa på ett sätt som du aldrig föreställt dig.
-
Gör om webbplatsen: Ju lättare det är för någon att hitta dig online desto bättre. Människor har relativt kort uppmärksamhet när de är online bara för att det finns så mycket information tillgänglig för dem. Om de inte kan hitta ditt företag eller svaret på en fråga direkt, kommer de förmodligen inte att lägga ner mycket tid på att leta. Se till att din webbplats är lätt att hitta och navigera för bättre kundupplevelser.
-
Crowdsource för att finansiera projekt: Otaliga företag har använt sajter som Kickstarter för att finansiera en ny produkt. Crowdsourcing av ett projekt kan ge dig de extra pengar och buzz som du behöver för att göra den nya produkten till verklighet.
-
Öka din närvaro på sociala medier: Du kan inte ha ett företag nuförtiden utan att vara på Twitter eller Facebook. Ju mer media du kan lägga ut desto fler nya följare kommer du att få in, och genom att göra det utökar du din räckvidd till nya kunder.
-
Samarbeta: Att ha en vi-mot-dem-mentalitet gentemot dina konkurrenter kan bara få dig så långt. Du kan bli förvånad över de otroliga möjligheter som kommer av att samarbeta med andra och komma på gemensamma projekt och kampanjer.
-
Anställ en extra anställd eller en assistent: Även en deltidsanställd eller vikarie kan vara till stor hjälp i en super hektisk tid. Du kan anställa anställda eller till och med bara ge någon i uppdrag att köra en kampanj, skapa en ny logotyp, göra om webbplatsen, etc.
-
Flytta till ett större utrymme: Ofta blir ett växande onlineföretag helt enkelt för stort för att fortsätta att bli slut på ditt hus eller garage. Det kan vara dags att titta på hyra eller kontor för att tillgodose ditt företag. Om du lever bland lådor och lådor med produkter och är helt oorganiserad, gör du inte bara livet svårare för dig själv, utan du skapar inte den bästa verksamheten för en kund att interagera med.